راهنمای سفر و اطلاعات گردشگری

ساخت وبلاگ

نکات مهم هجرت به مالزی

بی تردید هنگامی قصد مهاجرت به مرز و بوم یا این که حیطه ای را داریم می بایست پیش از هجرت داده ها کافی در زمینه‌ی آن مقصد داشته باشیم تا در روزهایی که قرار میباشد در آن مقصد سپری کنیم مبتلا نقص‌ نشویم.درین مقاله از خبر نامه توریسم هم اقلیم نکات مهم مسافرت به مالزی را برای عزیزانی که قصد مهاجرت به‌این مرز و بوم دارا‌هستند مهیا کرده ایم تا بتوانند با دور اندیشی از این مورد ها سفری به یادماندنی را درین مرز و بوم آسیایی تجربه نمایند.

۱: آیین مردم مالزی

مردم در تمامی جای جهان آئین و اعتقادات خویش را دارا‌هستند و ما بایستی در هجرت به کشورهای عالم از آئین مردم و اعتقادات آنها داده ها کافی داشته باشیم.اکثر اوقات مردم مملکت مالزی مسلمان می باشند و این مملکت تحت عنوان یک مرز و بوم اسلامی شناخته میشود.حدود ۶۰ درصد مردم این مرزوبوم را مسلمان‌ها تشکیل می‌دهند که اکثر آنان اهل سنت و از مذهب شافعی می‌باشند.علاوه بر مسلمانها،اشخاصی با آیین های دیگری مانند مسیحیت،بودیسم و کنفوسیوس نیز در‌این میهن در حالا معاش میباشند و مبنی بر قانون اساسی ایران مالزی تمامی آن‌ها برای معاش در‌این مرزو بوم از آزادی بدون نقص برخوردارند.

 

۲:نیازی وجود ندارد انعام بدهید!

یک کدام از دیگر از نکات مهم مهاجرت به مالزی این میباشد که نیازی به انعام دادن وجود ندارد.معمولا ما اهل ایران ها عادت داریم هنگامی به رستوران ها و یا این که کافه ها می‌رویم به کارمندان آنجا انعام می‌دهیم که عمل زیبایی هم میباشد.ولی در مملکت مالزی این ترسیم نیست و بیش تر رسوران های این مرزو بوم آبادی درصد حق خدمت و شش درصد مالیات اخذ میکنند که در منوی غذایی آنها نیز درج شده‌است.یا این که برای مثال وقتی که قصد رفتن به هتل را دارید یکی‌از خدمه چمدان های شمارا حمل می نماید؛نیازی به انعام دادن بدین فرد وجود ندارد البته در شرایطی‌که خواستید این عمل را بکنید مسلما پیش از انجام با خویش خدمه دراین مورد سخن فرمایید.

۳:از حمل و نقل همگانی به کارگیری نمایید

سیستم حمل و نقل همگانی در مالزی توسعه یافته و به کارگیری از ان راحت میباشد و این یک کدام از نکات مهم مهاجرت به مالزی تلقی میشود که برای رفت و آمد در شهرهای این مرزو بوم بهتر میباشد از وسایل حمل و نقل همگانی مانند مترو،مونوریل و یا این که اتوبوس به کار گیری نمائید.

 

به کار گیری از وسایل حمل و نقل همگانی در مالزی سبب میگردد که در مخارج مسافرت خویش صرفه جویی نمایید و همینطور چنانچه اطلاعاتی راجع به شهر و یا این که مقصد متبوع ندارد می‌توانید از باجه آگهی یاری بگیرید.

۴:آمادگی گرما و رطوبت را داشته باشید

در مطالب پیشین در خبرنامه توریسم هم اقلیم تیتر کردیم که پیش از هجرت بی تردید آب و هوای مقصد متبوع را باز‌نگری فرمائید و آشنایی کافی در مجله گردشگری هم اقلیم این باره داشته باشید.این نکته راجع به مالزی هم همچنین میباشد و نیاز میباشد پیش از مهاجرت از موقعیت آب و هوایی داده ها کافی را داشته باشید.مالزی از جور کشورهایی میباشد که دارنده آب و هوایی استوایی می باشند و دمای هوا در‌این میهن معمولا دربین ۲۹ الی ۳۲ سکو سانتی گراد میباشد.در اکثر وقت ها روزهای سال هوا در مالزی گرم میباشد و و مواردی که باران می بارد رطوبت بسیار بالا می رود.

 

۵: جامه مطلوب بپوشید

یک کدام از دیگر از نکات مهم مسافرت به مالزی این میباشد که خرقه های مطلوب برای مسافرت بدین سرزمین را هم پا با خویش داشته باشید.در حالتی‌که برای تفریح به مالزی هجرت میکنید توصیه می‌کنیم خرقه های طبیعتگردی نیز همپا داشته باشید چراکه مالزی پز میباشد از بیشه های قشنگ که برای طبیعتگردی مطلوب می باشند.

 

همانگونه که گفتیم دمای هوا در‌این مرزوبوم معمولا بالاست براین اساس خرقه های شل و تی‌شرت های آستین کوتاه و همینطور کرم ضد آفتاب فراموش نشود.

 

۶: ایالت پنانگ را فراموش نکنید

معمولا گردشگران اهل ایران که به مالزی مسافرت می‌کنند به پایتخت این میهن یعنی کوالالامپور می‌روند و شهر های دیگر را فراموش می نمایند.البته در حالتی‌که به آشپزی و شکمگردی عشق و علاقه دارید توصیه میکنیم از پنانگ که تحت عنوان پایتخت آشپزی مالزی شناخته می گردد هم مسافرت نمائید.

در‌این شهر گونه های غذاهای آسیای شرقی با مزه ها و صورت های گوناگون به راحتی در دسترس شما می‌باشند.این غذاها به قدری دوستداشتنی می‌باشند که در اکثر اوقات رستوران ها صف های طولانی از مشتریان را خواهید مشاهده کرد و اختلال پهناور این میباشد که شاید ناچار باشید برای صرف خوراک حدود ۲ ساعت باطن صف در انتظار باشید.

 

۷:رعایت موردها بهداشتی در مهاجرت به مالزی

رعایت موردها بهداشتی در مهاجرت به مالزی از نکات مهم هجرت به مالزی میباشد که بایستی قطعا مدنظر داشته باشید.توصیه میکنیم پیش از مهاجرت به‌این مملکت مسلما واکسن های چهارگانه فلج اطفال،سرخک،کزاز و دیفتری را تزریق نمایید.همینطور در تهیه و تنظیم طعام و غذاهای خیابانی اعتنا لازم را داشته باشید و کارایی نمایید از برقراری ارتباط ها غیر مطمئن دوری کنید.

 

مطلقا ملاحظه کنید : ساختمان بلند های دوقلوی پتروناس در مالزی

 

۸:امنیت در مرزو بوم مالزی

یکی‌از نکات مهم مسافرت به مالزی این میباشد که امنیت درین مملکت خوب میباشد ولی برای اینکه هیچگونه ممکن امنیتی برای شما چهره ندهد سفارش میکنیم مورد ها تحت را رعایت فرمایید:

 

عملکرد فرمائید محل اقامت خویش را بیرون از شهر تعیین نکنید چراکه امنیت حریم شهر کمتر از راءس شهر میباشد.

در مرکز ها خرید یا این که نقاط نامرتب شهر مراقب اموال فردی خویش باشید تا آیتم کیف قاپی یا این که جیب زنی قرار مگیرید.

اندیشه گام زدن در ساعت ها آخرین شب در مکان های خلوت را از رمز خویش خارج فرمایید.

منبع : جاهای دیدنی استانبول

راهنمای سفر و اطلاعات گردشگری...
ما را در سایت راهنمای سفر و اطلاعات گردشگری دنبال می کنید

برچسب : مالزی, نویسنده : admin بازدید : 259 تاريخ : پنجشنبه 18 ارديبهشت 1399 ساعت: 16:12